Voir le contenu
Consommation et émissions en usage réel

الاستهلاك والانبعاثات (1) مع الاستخدام

من أجل تقديم معلومات أفضل لعملائها، توفر Citroën، وهي علامة تجارية تابعة لمجموعة STELLANTIS، إمكانية الوصول إلى قياس مستقل ومعتمد للاستهلاك والانبعاثات في الاستخدام الحقيقي. وقد انضمت إلى المنظمة غير الحكومية للنقل والبيئة (2) والاتحاد الفرنسي للبيئة الطبيعية (3). 

 

 

 

ويحددون معًا بروتوكولًا لقياس الاستهلاك والانبعاثات في المواقف الحقيقية، ويتم التحقق من صحته من قبل مكتب إصدار الشهادات Bureau Veritas (4).

قياس الاستهلاك في الاستخدام الحقيقي

حساب الاستهلاك والانبعاثات (1) عند استخدام سيارتك

وينص هذا البروتوكول على قياسات الاستهلاك الحقيقي وانبعاثات المركبات في حركة المرور، على طريق بطول 92.3 كيلومترًا يجمع بين المدينة والطرق والطرق السريعة. تسير المركبات التي تم قياسها على طرق مفتوحة في ظل ظروف المرور العادية، وتحمل الركاب والأمتعة. مطلوب أيضا تكييف الهواء أو التدفئة. وتتبع الطرق انحدارات ممثلة لشروط الاستخدام (5). وهكذا، فإن Citroën، وهي علامة تجارية تابعة لمجموعة STELLANTIS، هي جزء من عملية الشفافية تجاه عملائها.

 

 

 

 

(1) Nitrogen Oxide (NOx) emissions and Particle Number (PN) emissions

 

(2) Transport & Environment: European environmental association specializing in the implementation of a sustainable transport policy

 

(3) France Nature Environnement: French federation of nature and environmental protection associations

 

(4) Bureau Veritas: global certification office for inspection, certification and laboratory testing.

 

(5) The figures communicated, which should be distinguished from EU reception consumption (the only official values), depend on these assumptions and conditions and on a non-harmonized protocol in the EU. They therefore have no general value and are provided for information purposes only. The measurement protocol is available on the STELLANTIS Group website, www.groupe-stellantis.com. To compare the fuel consumption or CO2 emission values ​​of a new passenger car based on a harmonized test protocol in the European Union, official fuel consumption or emission values ​​should be used. of CO2. For further information, please visit http://www.carlabelling.ademe.fr/